Album 3 (1974)

JOHAN VERMINNEN

Mijn albums zijn ook een afspiegeling van de evolutie van de opnametechniek in België. Mijn eerste plaat werd opgenomen op vier sporen, mijn tweede op acht sporen, en deze plots al op 24 sporen. Een Engelse geluidstechnicus was verantwoordelijk voor de registratie in de studio Morgan in Brussel.

Dit was de eerste plaat waar Koen De Bruyne de arrangementen voor schreef. Ik herinner me dat we van Jean Kluger zowat alles mochten. Het stak niet op een frank. Het resultaat was dat de opname ongeveer zevenhonderdduizend kostte, wat in die tijd een ongelooflijke luxe was. Strijkers nodig? Geen probleem. Koen kon naar hartelust zijn talent botvieren en bewijzen dat hij een groot arrangeur in wording was. Er staan twee sleutelliedjes uit mijn repertoire op. Het eerste is "Een of andere dag". Daarvoor kregen we zelfs de medewerking van Toots Thielemans. Een van de grootste instrumentalisten ter wereld waarvoor ik een enorm ontzag had, maar die in de omgang een uiterst minzaam man bleek te zijn.

Het tweede lied van deze plaat dat ik de rest van mijn carrière ben blijven zingen, is "Met zeven aan tafel". Het geeft een waarheidsgetrouw beeld van hoe het er in ons gezin aan toe ging. "Met zeven aan tafel,/ de grote tafel bij ons thuis,/ is al weer zo lang geleden/ nooit schuift moeder nog de tafel uit." Zelfs mijn vader is er niet meer.

Songs

  • Een nieuwe dag
  • Met zeven aan tafel
  • Zoveel teveel
  • Waar ben jij?
  • Tinneke
  • Martijn
  • Kapitein Eenoog
  • Eén of andere dag
  • Regenboog
  • Ze zingt nanana
  • Laat ons vergeten

Productie

Jean Kluger

Studio

Morgan Brussel (Mike Butcher, Philippe Delire)

Arrangementen & muzikale leiding

Koen De Bruyne